Apiculteur en Provence -1


“Pirmajā mirklī ceļojumi apstiprina globalizācijas vienādošanas spēku, ieskatoties dziļāk, atklājas vietējo tradīciju un paražu pretestības spēks” (Ekkeharts Mittelbergs)

22-23.februārī man bija iespēja aizmukt uz pavasari, Francijas dienvidaustrumos -Provansā, kur gadā esot 300 saulainas dienas. Tāpēc tas, ka šajās dienās spīdēja saule, nebija nekas īpašs. Mūsu platuma grādos dzīvojošajiem 300 dienas gadā bez saules ir krietni ticamāks variants, ņemot vērā laika apstākļus pēdējos mēnešos 🙂
Par šo ceļojumu tad arī ieraksts vai ,pareizāk sakot, fotoreportāža, ar uzsvaru uz “foto”.
provansa.jpg
Par ceļojumu paldies Michelinam, jo brauciena mērķis bija jaunā modeļa Energy Saver prezentācija. Var jau būt ka kādu no francūžiem aizskāra vīna degustācijas “nolikšana” rakstā par kurmjiem un franču vīniem – https://dravnieks.lv/2007/07/26/francu-vini-un-kurmji/ , tāpēc uzaicināja, lai pierādītu, ka viņiem vīna degustācijas tomēr atbilst Eiropas standartiem.:) Pierādīja! Vīna degustācija bija lieliska, diemžēl šoreiz pagrabs bija pārāk ekskluzīvs un lētākās pudeles sākās no 16 eiro. 
No Baltijas bijām 4 pārstāvji, pārējo grupu sastādīja poļi. Tāpēc arī brauciens caur Poliju (lai arī liekas, ka Varšavā nav ko redzēt, īsā ekskursija bija interesanta un varbūt nobriedīšu arī Varšavas fotoreportāžai, kamēr iespaidi neapaug ar sūnu) un 3 pārlidojumi gan turp, gan atpakaļ (gandrīz 2 dienas pa lidostām).

Vairāk bilžu, mazāk vārdu. Pa vienu lietu gan vēlos uzrakstīt -pirmajiem iespaidiem Provansā vai oriģinālo franču domāšanas veidu.
Marseļā ielidojām īsi pirms pusnakts un pārlaidām nakti viesnīcā netālu no lidostas. Pēc brokastīm īsa instrukcija un došanās uz testa poligonu.
Te arī interesantākais, kurš sākumā izsauca neizpratni, bet vēlāk, kad pieleca kas par lietu, sajūsmu.
Iedeva leģendu (maršruta aprakstu franciski un angliski), uz diviem cilvēkiem mašīnu un -aidā! Pirms tam vēl iegrūda parakstīt papīru, ka uzņemamies pilnu atbildību par iespējamiem bojājumiem.
Nekādas organizācijas, pilnīgi svešā apvidū, bez jēgas uz kurieni jābrauc, mans blakussēdētājs nepārvaldīja ne vienu no leģendas valodām un ik pa brīdim, upurējot satiksmes drošību nācās urbties leģendā. Pie tam, ja nokļūdās (kas arī gadījās), atpakaļceļu atrast grūti, jo nav kartes. Divreiz apmaldījāmies, bet griezāmies atpakaļ (par laimi no autobāņa nogriezāmies pareizi) un kā orientieris bija vēl dažas “mūsējo” mašīnas, kuras varēja atšķirt pēc numuriem (vācu numuri) Jābrauc gan pa autobāni, gan mazākām šosejām un pagriezieni bieži. Ceļš veda arī pa šauriem lauku celiņiem mašīnas platumā, ar lieliskiem skatiem abās pusēs. Pukojāmies par debilo franču organizēšanu.
Pusceļā atpūta -vīna pagrabā ar lielisku apkārtējo ainavu (bilde raksta titulā), bulciņām un sulām. Braucēji apmainās vietām un tālāk.
Poligonā atbraucot izrādījās, ka mašīnas nemaz testos nepiedalīsies, jo poligonā ir savas testa mašīnas. It kā varēja vest ar autobusu- gan ērtāk, gan vienkāršāk, bet te arī slēpās “odziņa”. Apskatot vēlāk, kur esam braukuši, izrādās, ka maršruts vedis cauri gleznainām vietām un tā mērķis, acīmredzot, bija parādīt vietējās ainavas un burvīgos ciematiņus ne caur autobusa logu, bet stresa apstākļos. Arī laiks, kurš atvēlēts maršruta pievarēšanai, ar gudru ziņu bija atvēlēts 3x ilgāks, kā braucot normāli. Viens polis atkūlās tikai pēc ilgāka laika, viņš bija pazaudējies jau starpposmā. Vēl dažas mašīnas kavējās ilgāk. Toties piedzīvojums bija lielisks un, iespējams, spilgtākais visā ceļojumā. Katrā ziņā pa autobusa logu būtu bijis pilnīgi citādāk- bālāk. Tā arī ir oriģinalitāte – nestandarta pieeja, ejot it kā neērtāko ceļu (arī organizatoriem), panākt lielāko efektu.
Lai bildes atvērtos lielākas -jāuzklikšķina.
provansa_3.jpgvina_pagrabs_3.jpgstarpposms.jpgbaltiesi.jpgstarpposms_2.jpgstarpposms_1.jpg

Michelin poligonā (šis ir bijušais Kleber poligons, kurā riepas tiek reāli testētas. Galvenais izmēģinājumu poligons ir Michelin centrā -Klermonferānā)
poligons_1.jpgpoligons_2.jpg

Interesantākais tests bija bremzēšana uz slapja asfalta. Braucot ar 80km/h, strauji jābremzē un ar GPS tiek noteikts bremzēšanas ceļa garums. Mērķis -parādīt (pierādīt), ka jaunās Energy Saver bremzē labāk nekā galvenais konkurents. Pastāvīgi tika uzturēts ūdens slānītis (apm 1-2mm). Vidējais bremzēšanas ceļš ar Michelin – 24 metri, ar Bridgestone -28 metri. Vai metodika ir gluži korekta, grūti teikt. Jautājām, ka pareizi būtu mainīt riteņus uz mašinām, jo tās, lai gan jaunas, var nebūt identiski vienādas. Tāpat, kad jautāju, kāds riepām protektora dziļums un vai tas neatšķiras, marketinga cilvēks pārsteidza, dodoties tos mērīt ar ……. karotītes kātiņu.  Tas jau saprotams, ka ne jau nopietni tehniski testi, bet marketinga pasākums. Šaubas par to tāpat nav, ka jaunais Seivers ir labs un varbūt labākais savā klasē, kā jau Michelinam pieklājas.

Ieraksta virsraksts ir “Dravnieks Provansā -1” Ar cerību, ka tuvākajā laikā izdosies atrast laiku arī “Apiculteur en Provence -2”. Sliktākajā gadījumā salikšu tikai fotogrāfijas ar virsrakstiem.

Arevuār!

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s